Klocka för bemanningsföretag2020-05-04T06:13:32+00:00

”KLOCKA” för bemanningsföretag

Har du en verksamhet som anställer konsulter, deltidsarbetare, säsongsarbetare eller gig-arbetare? Hur gör du för att veta att de dyker upp i tid, arbetar så länge som överenskommits och för att sedan betala ut rätta löner?

En lösning kan vara att använda en mobilapp med GPS-lokalisering som den anställde använder för inklockning. Baserat på de uppgifter som den genererar kan du beräkna och motivera timavgiften eller lönen.
Men är du beredd att investera i att utforma iOS-appar och Android-appar, få app-godkännanden och uppdateringar varje gång en ny OS-version släpps? Skulle du gå så långt som att köpa dem en ”arbets” telefon? Eller har du tänkt på att den anställda kanske inte vill ha det på sin privata telefon och kanske motsätter sig för att det är ”en invasion av min integritet”

Så vad är en rimlig lösning?

Ett alternativ är att använda en liten, robust och smart terminal, placerad i dina kunders lokaler vilken ansluter den anställde, din administratör och/eller din lönepartner genom endast en molnlösning.

Den terminalen kan vara vår 7 ”-modell av aluminium som innehåller en kapacitiv tap-pekskärm ansluten till webben via wifi, 4G eller ethernet. Det är användarvänligt och intuitivt för dina anställda som vid ankomsten till din kund helt enkelt loggar in med det virtuella tangentbordet för att trycka och skriva in deras ID-kod eller svepa med ett RFID-kort eller för en högre ID-säkerhet, använda fingret eller ansikte som biometrisk identifiering.

Terminalen behöver bara ström och en internetuppkoppling för att lagra all webbstämplingsdata som är tillgänglig från den webbaserade admin-instrumentpanelen för att producera lönebrev, korsreferensfakturor, hantera kassaflöde, skatt och försäkringsavgifter. Den kan till och med generera e-postmeddelanden vid sen eller utebliven ankomst, eller tidig hemgång.

Terminalen är förkonfigurerad och låst (filskyddad & kioskläge) till den valda T&A- eller WFM-webbadressen.

Terminalinstallationen är Plug n Play, vilket betyder att den är tillräckligt lätt för att hänga med två skruvar eller för att stå på receptionsdisken. Använd Ethernet, anslut till kontorsnätverket eller via deras interna eller gäst Wifi. Alternativt kan den använda en unik 3G- eller 4G-simkortsignal.

Exempel på användarfall

Klocka-programvaran är flexibel för att generera rapporter baserade på plats, avdelning, projekt och mer. Du kan bestämma och definiera filtren. t.ex.: du skickar 10 utvecklare till ett stort lösningsföretag. 5 av dem behövs i Silicon Valley, 3 i London och 2 i Berlin.

Trots att de är på olika platser arbetar 4 med en projektinsats för Tyskland, 3 för Kina och 3 för Brasilien. De avdelningar som behöver utvecklarna är konton, support och logistik. Klocka kan ha uppdelade arbetstimmar och fakturerar därför de relevanta kostnadsställena.

Om du tror att kombinationen av en kompakt terminal och Klocka -webbappen skulle förbättra din kontorsverksamhet, så hör av dig till oss.

Hur kan vi hjälpa dig?