FAQ2020-08-10T11:39:48+00:00

FAQ

Vårt mål har alltid varit att göra en skillnad med produkter och lösningar som är ”plug & play”, vilket betyder att de är enkla att installera, ansluta och använda utan dolda överraskningar eller oväntade kostnader. Nedan finns svar på några vanliga frågor.

    • Utan några extra installationskostnader eller installationsavgifter kan Klocka-programvara laddas in i din Timespot-terminal(er)
    • När din Timespot levereras följer du bara steg-för-steg-guiden för att ställa in hanteringsrättigheter och åtkomsträttigheter till både Klocka © -data och/eller din Timespot Terminal-instrumentpanelen för att övervaka, underhålla och hantera den dagliga användningen.
    • Följ sedan anvisningarna för att påbörja registreringsprocessen av anställda.
    • Olika metoder används för anställda att ”klocka in” inklusive koder, rfid-taggar och kort, men användningen av biometriskt fingeravtryck är i vissa länder mer populärt. Fingeravtrycket skannas och kodas, därefter lagras endast den binära koden, redo för framtida matchning. För att garantera integritet lagras inga bilder av fingeravtrycket varken på terminalen eller molndatabasen. Genom att använda biometrisk fingeravtryckigenkänning undviks potentialen för bedräglig delning av koder, taggar eller kort.
    • Alla live-molntjänster förlitar sig på internetåtkomst, så för att upprätthålla en konstant anslutning används en kombination av Ethernet eller WiFi + 4G.
    • Även vid förlust av internetanslutning lagras webbstämplingsdata på terminalen och skickas sedan till servern vid återanslutning.
    • Om det blir problem med strömförsörjningen finns det troligtvis ingen Ethernet- eller Wifi-anslutning
    • Klocka © är en webbapplikation med säker server i EU. Alla Klocka © -licenser ingår i prenumerationspriset (SaaS).
    • När tjänsten har avslutats överförs datahistoriken till dig.
    • I anslutning till servrar i EU laddas abonnentdata upp i realtid med obegränsad lagring